Διευρωπαϊκός άξονας από την Μαύρη Θάλασσα στην Θεσσαλονίκη
Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2010 ΥΠΕΡ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΘΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΑΙΓΑΙΟ ΜΕ Β. ΘΑΛΑΣΣΑ
Ενας νέος οδικός άξονας θα συνδέσει τη Βαλτική με τη Μεσόγειο και θα αποτελέσει το ανατολικότερο διευρωπαϊκό δίκτυο.
Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Via Carpatia, που θα ξεκινά από την ενδοχώρα της Λιθουανίας και θα καταλήγει στο Αιγαίο, με εναλλακτικές λύσεις τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης.
Θα διασχίζει την Πολωνία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, για να καταλήξει στο ελληνικό οδικό δίκτυο.
Αφορά κυρίως τα 670 χλμ. της Εγνατίας, που καλύπτει τη διαδρομή Ηγουμενίτσα-Αλεξανδρούπολη, καθώς και την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, όπου τα υπό κατασκευή τμήματα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2012.
Τα υπολειπόμενα έργα αφορούν τους κάθετους άξονες που θα συνδέσουν την Εγνατία με όλες τις βαλκανικές χώρες, αλλά και τις δύο τελευταίες εργολαβίες της εθνικής οδού, στα Τέμπη και το «πέταλο» του Μαλιακού.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συμπληρώνει τον «Αξονα 7», που συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με τη Θεσσαλονίκη. Ξεκινά από τη Βουδαπέστη και διέρχεται από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, παρακάμπτοντας όμως τη Σερβία.
Χθες, στο Λανκούτ της Πολωνίας υπογράφηκε από τους αρμόδιους υπουργούς των έξι ενδιαφερόμενων χωρών η κοινή δήλωση για τον άξονα Via Carpatia και στην ουσία ξεκινούν οι διαδικασίες για την ένταξη των έργων σε κοινοτικά προγράμματα. Η κοινοτική χρηματοδότηση θα καλύπτει το 50-75% του κόστους. Από ελληνικής πλευράς υπέγραψε τη δήλωση ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος τόνισε τη σημασία του νέου έργου και πρότεινε να αναλάβει καθήκοντα τεχνικού συμβούλου του έργου η κρατική εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου