ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ
Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010
ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΟΥΡΛΗ
afourlis@yahoo.gr
Νέα, δυναμική και συγκεκριμένη στόχευση προσφέρει στην ελληνοκινεζική οικονομική συνεργασία η σειρά των διακυβερνητικών και επιχειρηματικών συμφωνιών που υπέγραψαν χτες, στο Μέγαρο Μαξίμου, οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών. Γιώργος Παπανδρέου και Γουέν Τζιαμπάο έκαναν λόγο για «ισχυρή στρατηγική σχέση» και νέα εποχή στις ελληνοκινεζικές σχέσεις.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι ενισχύονται στρατηγικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται θεαματικά η διεθνής εικόνα της Ελλάδας, σε μία χρονική στιγμή που κορυφώνονται οι προσπάθειες για προσέλκυση ξένων επενδύσεων και για να πειστούν οι διεθνείς αγορές ότι η χώρα μας βρίσκεται στο σωστό δρόμο:
- Κίνηση - κλειδί θεωρείται η επέκταση των δραστηριοτήτων της κινεζικής ναυαρχίδας COSCO, με το βάρος να πέφτει πλέον και στις μεταφορές. Ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο τομέα είχε εκφράσει άλλωστε από τις αρχές του καλοκαιριού ο πρόεδρος της Cosco, Γουέι Τζιαφού, ανάβοντας «πράσινο φως» για συνεργασία στην κατασκευή του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν, άλλωστε, ότι στη διάρκεια του καλοκαιριού επιβεβαιώθηκε το κινεζικό ενδιαφέρον για άλλα επιχειρηματικά πρότζεκτ, μεταξύ των οποίων και η είσοδος της Cosco στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον ΟΛΘ.
- Τεράστιες προοπτικές διανοίγονται, παράλληλα, με την απόφαση των Κινέζων να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στον Πειραιά, καθώς εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι αυτή πρέπει να είναι η μελλοντική «πύλη» για τις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Κινέζοι μιλούν για πέρασμα σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Το Πεκίνο αξιολόγησε θετικά τα αποτελέσματα της συνεργασίας με τον ΟΛΠ, καθώς η ελληνική πλευρά φρόντισε να διασφαλίσει συνθήκες ηρεμίας στο λιμάνι. Το μοναδικό ζήτημα που τέθηκε από την κινεζική πλευρά σχετίζεται με την εκκρεμότητα της επιστροφής ενός ποσού 21 εκατ. ευρώ από ΦΠΑ που κατέβαλαν στο πλαίσιο επενδύσεων στον Πειραιά.
- Το νέο «γήπεδο» που ανοίγει με τις υπογραφές που έβαλαν οι δύο πρωθυπουργοί είναι ο τουρισμός. Σχετική κουβέντα είχε γίνει και στο παρελθόν, καθώς η Αθήνα διαπιστώνει έντονα αυξητικές τάσεις στους αριθμούς των Κινέζων τουριστών. Η λειτουργία απευθείας αεροπορικής γραμμής που θα συνδέσει την Αθήνα με το Πεκίνο ήταν ο κρίκος που έλειπε, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι σίγουρο ότι πρόκειται για βήμα με το βλέμμα στο μέλλον. Η αλματώδης ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας μπορεί να μεταφραστεί τα επόμενα χρόνια σε τεράστιο αριθμό τουριστών προς την Ευρώπη και στόχος είναι να αποτελέσει η Αθήνα τον πρώτο σταθμό τους.
- Οι ίδιοι οι Κινέζοι δηλώνουν ότι η στρατηγική σχέση με την Ελλάδα θα πρέπει να μεταφραστεί σε πολυδιάστατη συνεργασία και στις συμφωνίες καταγράφονται οι επιμέρους τομείς: μεταφορές, τεχνολογία, κατασκευή υποδομών, ενέργεια και αμοιβαίες επενδύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι ο όγκος των συναλλαγών εκτοξεύτηκε από το 1,7 δισ. στα 40 δισ. τα τελευταία χρόνια, ενώ πέρυσι -εν μέσω κρίσης- οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 14,9%. Σε αυτό το πλαίσιο, η Αθήνα έχει βάλει στο τραπέζι το θέμα του ΟΣΕ και σχετικές συζητήσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.
- Στα θετικά της επίσκεψης του Γουέν Τζιαμπάο στην Αθήνα (στο πλαίσιο μιας μεγάλης ευρωπαϊκής περιοδείας του Κινέζου πρωθυπουργού) καταγράφονται και τα επικοινωνιακά οφέλη που αποκομίζει η ελληνική πλευρά. Η εμπιστοσύνη που εξέφρασε επισήμως η κινεζική ηγεσία στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας να βγει από το τούνελ της βαθιάς οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνει το θετικό κλίμα που σταδιακά διαμορφώνεται στις διεθνείς αγορές.
Ικανοποίηση και αισιοδοξία
Στην κυβέρνηση εμφανίζονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των προσπαθειών που καταβάλλονται γενικότερα για την προσέλκυση επενδύσεων, καθώς καταγράφεται μετρήσιμη πρόοδος στις συμφωνίες με την Κίνα και το Κατάρ. Παράλληλα, εκφράζεται αισιοδοξία για ανάλογες εξελίξεις στη συνεργασία με τη Λιβύη, ενώ ψηλά στην ατζέντα βρίσκονται οι αγορές της Ιαπωνίας και της Ν. Κορέας.
afourlis@yahoo.gr
Νέα, δυναμική και συγκεκριμένη στόχευση προσφέρει στην ελληνοκινεζική οικονομική συνεργασία η σειρά των διακυβερνητικών και επιχειρηματικών συμφωνιών που υπέγραψαν χτες, στο Μέγαρο Μαξίμου, οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών. Γιώργος Παπανδρέου και Γουέν Τζιαμπάο έκαναν λόγο για «ισχυρή στρατηγική σχέση» και νέα εποχή στις ελληνοκινεζικές σχέσεις.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι ενισχύονται στρατηγικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται θεαματικά η διεθνής εικόνα της Ελλάδας, σε μία χρονική στιγμή που κορυφώνονται οι προσπάθειες για προσέλκυση ξένων επενδύσεων και για να πειστούν οι διεθνείς αγορές ότι η χώρα μας βρίσκεται στο σωστό δρόμο:
- Κίνηση - κλειδί θεωρείται η επέκταση των δραστηριοτήτων της κινεζικής ναυαρχίδας COSCO, με το βάρος να πέφτει πλέον και στις μεταφορές. Ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο τομέα είχε εκφράσει άλλωστε από τις αρχές του καλοκαιριού ο πρόεδρος της Cosco, Γουέι Τζιαφού, ανάβοντας «πράσινο φως» για συνεργασία στην κατασκευή του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν, άλλωστε, ότι στη διάρκεια του καλοκαιριού επιβεβαιώθηκε το κινεζικό ενδιαφέρον για άλλα επιχειρηματικά πρότζεκτ, μεταξύ των οποίων και η είσοδος της Cosco στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον ΟΛΘ.
- Τεράστιες προοπτικές διανοίγονται, παράλληλα, με την απόφαση των Κινέζων να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στον Πειραιά, καθώς εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι αυτή πρέπει να είναι η μελλοντική «πύλη» για τις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Κινέζοι μιλούν για πέρασμα σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Το Πεκίνο αξιολόγησε θετικά τα αποτελέσματα της συνεργασίας με τον ΟΛΠ, καθώς η ελληνική πλευρά φρόντισε να διασφαλίσει συνθήκες ηρεμίας στο λιμάνι. Το μοναδικό ζήτημα που τέθηκε από την κινεζική πλευρά σχετίζεται με την εκκρεμότητα της επιστροφής ενός ποσού 21 εκατ. ευρώ από ΦΠΑ που κατέβαλαν στο πλαίσιο επενδύσεων στον Πειραιά.
- Το νέο «γήπεδο» που ανοίγει με τις υπογραφές που έβαλαν οι δύο πρωθυπουργοί είναι ο τουρισμός. Σχετική κουβέντα είχε γίνει και στο παρελθόν, καθώς η Αθήνα διαπιστώνει έντονα αυξητικές τάσεις στους αριθμούς των Κινέζων τουριστών. Η λειτουργία απευθείας αεροπορικής γραμμής που θα συνδέσει την Αθήνα με το Πεκίνο ήταν ο κρίκος που έλειπε, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι σίγουρο ότι πρόκειται για βήμα με το βλέμμα στο μέλλον. Η αλματώδης ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας μπορεί να μεταφραστεί τα επόμενα χρόνια σε τεράστιο αριθμό τουριστών προς την Ευρώπη και στόχος είναι να αποτελέσει η Αθήνα τον πρώτο σταθμό τους.
- Οι ίδιοι οι Κινέζοι δηλώνουν ότι η στρατηγική σχέση με την Ελλάδα θα πρέπει να μεταφραστεί σε πολυδιάστατη συνεργασία και στις συμφωνίες καταγράφονται οι επιμέρους τομείς: μεταφορές, τεχνολογία, κατασκευή υποδομών, ενέργεια και αμοιβαίες επενδύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι ο όγκος των συναλλαγών εκτοξεύτηκε από το 1,7 δισ. στα 40 δισ. τα τελευταία χρόνια, ενώ πέρυσι -εν μέσω κρίσης- οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 14,9%. Σε αυτό το πλαίσιο, η Αθήνα έχει βάλει στο τραπέζι το θέμα του ΟΣΕ και σχετικές συζητήσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.
- Στα θετικά της επίσκεψης του Γουέν Τζιαμπάο στην Αθήνα (στο πλαίσιο μιας μεγάλης ευρωπαϊκής περιοδείας του Κινέζου πρωθυπουργού) καταγράφονται και τα επικοινωνιακά οφέλη που αποκομίζει η ελληνική πλευρά. Η εμπιστοσύνη που εξέφρασε επισήμως η κινεζική ηγεσία στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας να βγει από το τούνελ της βαθιάς οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνει το θετικό κλίμα που σταδιακά διαμορφώνεται στις διεθνείς αγορές.
Ικανοποίηση και αισιοδοξία
Στην κυβέρνηση εμφανίζονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των προσπαθειών που καταβάλλονται γενικότερα για την προσέλκυση επενδύσεων, καθώς καταγράφεται μετρήσιμη πρόοδος στις συμφωνίες με την Κίνα και το Κατάρ. Παράλληλα, εκφράζεται αισιοδοξία για ανάλογες εξελίξεις στη συνεργασία με τη Λιβύη, ενώ ψηλά στην ατζέντα βρίσκονται οι αγορές της Ιαπωνίας και της Ν. Κορέας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου