Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

Yπερψηφίστηκε και επί των άρθρων το ν/σ για την ανώτατη εκπαίδευση

ΑΠΕ, Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2011 Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων, ο νέος νόμος-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχοντας επιτύχει επί της αρχής, μια πρωτοφανή για εκπαιδευτικό νόμο, συναίνεση 250 βουλευτών.
Η υπουργός Παιδείας όπως είχε υποσχεθεί, ανακοίνωσε τις αλλαγές βάσει των οποίων εξασφαλίστηκε η συμφωνία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στις οποίες, εκτός της ρητής κατάργησης των διατάξεων περί πανεπιστημιακού ασύλου και της αλλαγής του τρόπου εκλογής των πρυτάνεων, προστέθηκε και η απαγόρευση εκλογής του ίδιου πρύτανη για δεύτερη συνεχή θητεία στο ίδιο ίδρυμα.
Η Aννα Διαμαντοπούλου δήλωσε υπερήφανη για τη σημερινή διαδικασία και για την μεγάλη πλειοψηφία που συγκέντρωσαν οι διατάξεις του νομοσχεδίου.
Από την συζήτηση στα άρθρα, δεν έλειψαν και οι κριτικές τοποθετήσεις βουλευτών της πλειοψηφίας, κυρίως για το ζήτημα της επιλογής των κοσμητόρων και της μη θέσπισης διδακτορικών για τα ΤΕΙ. Ο Κώστας Καρτάλης, ο Σπύρος Βούγιας, η Χρύσα Αράπογλου και η Λούκα Κατσέλη, τάχθηκαν υπέρ της εκλογής των κοσμητόρων κατά το τελικό πρότυπο των πρυτάνεων και ο Οδυσσέας Βουδούρης τάχθηκε κατά του διορισμού της επιτροπής κρίσης καθηγητών από τον κοσμήτορα, «ειδικά αν είναι διορισμένος», θεωρώντας πως αυτό αφήνει περιθώρια χειραγώγησης της διαδικασίας. Ο Γιάννης Αμοιρίδης, υπερασπίστηκε τους φοιτητές από τις πολλαπλές κατηγορίες που είχαν χρεωθεί από διάφορους βουλευτές, υποστηρίζοντας μάλιστα, (παρά την κατάργηση του θεσμού του ασύλου), πως «πρέπει να προστατεύσουμε το άσυλο σαν κόρη οφθαλμού, σαν έκφραση ελευθερίας και δημοκρατίας». Αιχμές για δυσμενή μεταχείριση των ΤΕΙ έναντι των πανεπιστημίων, άφησαν ο Απόστολος Κακλαμάνης, ο Μιχάλης Παντούλας και ο Δημήτρης Κουσελάς.
Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΙ, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως για να προχωρήσει η τρίτη βαθμίδα των μεταπτυχιακών (τα διδακτορικά), θα πρέπει πρώτα να ωριμάσει η δεύτερη. «Τα ΤΕΙ δεν είναι πανεπιστήμια, αλλά έχουν άλλους σκοπούς. Είναι αδύνατον να οδηγηθούμε σε πραγματική απόδοση, αν ο στόχος μας είναι να κάνουμε το ένα ομοιότυπο του άλλου. Δεν πρέπει να συζητήσουμε για το πώς θα συνδεθούν τα ΤΕΙ με την τοπική ανάπτυξη π.χ. στον αγροτικό τομέα που είναι τόσο σημαντικός; Από την ιχθυοκομία, μέχρι τους οινολόγους, θα πρέπει να συνεργαστούν με τους ανάλογους φορείς. Σε κανέναν δεν στοιχίζει να ζητήσει να πάρουν διδακτορικό. Αυτό όμως θα σημαίνει πως αναβαθμίστηκαν; Στις επιστημονικές δημοσιεύσεις έχουν μια πολύ μικρή πορεία, αρχίζουν όμως και μπαίνουν, δόθηκε ο δεύτερος κύκλος μεταπτυχιακών και πιστεύω ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στον τρίτο κύκλο, με σχετική ωρίμανση του δεύτερου».
«Δεν γίνεται να έχουμε μια συγκεκριμένη φιλοσοφία αλλά ορισμένα πράγματα να τα διατηρήσουμε ως έχουν. Εδώ υπάρχει μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία» απάντησε η υπουργός Παιδείας.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ και παραχωρούνται σε συνδρομητές μόνον για συγκεκριμένη χρήση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου