Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011

H πορεία των μεγάλων έργων

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης, 
απαντώντας σήμερα στη Βουλή, σε επίκαιρη επερώτηση των Βουλευτών της Ν.Δ. 
με θέμα την κατάσταση στα δημόσια έργα και στις συμβάσεις παραχώρησης, μεταξύ 
άλλων τόνισε: 

 1. Για τα έργα του Μετρό 
στην Αθήνα, μέχρι το τέλος 
του 2012, αναμένεται να 
λειτουργήσουν και οι επτά 
σταθμοί. Tα έργα είχαν 
καθυστερήσει λόγω της 
εμπλοκής της SIEMENS. Οι 
εργασίες της επέκτασης της 
γραμμής προς τον Πειραιά θα 
ξεκινήσουν στις αρχές της 
νέας χρονιάς. Ολοκληρώνουμε 
τις μελέτες για την γραμμή 4, το 
πρώτο τμήμα της από ΓΑΛΑΤΣΙ έως ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση στο 
τέλος του 2012. 
 Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης επανεκκίνησαν ουσιαστικά οι εργασίες αφού λύθηκαν 
αρκετά προβλήματα που κρατούσαν το έργο καθηλωμένο. Το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί 
η βασική γραμμή των 9,6χλμ από το Σιδηροδρομικό σταθμό έως την Πυλαία. Εντάχθηκε η 
επέκταση Μετρό προς Καλαμαριά, προετοιμάζεται η δημοπράτηση και οι εργασίες μπορεί 
να ξεκινήσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2012, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2016. Η 
δημοπράτηση της πρώτης γραμμής του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη θα γίνει το 2013. 

2. Μειώσαμε τα διόδια που εισπράττονται από το Δημόσιο στο σταθμό Μαλγάρων 
Θεσσαλονίκης. Για τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με το καθεστώς των 
συμβάσεων παραχώρησης και εισπράττονται από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο, έχουμε 
προτείνει από τις αρχές του 2010 επίσης την μείωση τους. Η πρόταση αυτή έχει ενσωματωθεί 
στο Μνημόνιο συναντίληψης που έχει υπογράψει στις αρχές καλοκαιριού 2011 το 
Δημόσιο με τους Παραχωρησιούχους. Η αλλαγή στα διόδια μπορεί να γίνει μόνο αν 
συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές. Πιστεύω με την επιτυχή ολοκλήρωση των 
διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των έργων θα υπάρξει και η μείωση των διοδίων. 
Ζητήσαμε να μην αυξηθούν τα διόδια από τους παραχωρησιούχους όπως προέβλεπαν οι 
συμβάσεις του 2007 κατά 33% από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τις Ράχες Μαλιακού και κατά 
50% από τη Σκάρφεια στο Πέταλο, μέχρι την Αθήνα και από Αθήνα μέχρι την Κόρινθο από 
το καλοκαίρι του 2011, κάτι που έγινε. 

3. Τον Οκτώβριο του 2007 το δημόσιο χρωστούσε 1,2 δις ευρώ στις κατασκευαστικές 
εταιρείες. Από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι σήμερα έχουν πιστοποιηθεί οι εργασίες 
1,7 δις ευρώ. Παρ’ όλη την οικονομική στενότητα το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και 
Δικτύων, σήμερα χρωστά μόνο 270 εκ. ευρώ και όπως μας έχει ενημερώσει το Υπουργείο 
Περιφερειακής Ανάπτυξης μπορεί μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν πληρωθεί και αυτές οι 
οφειλές. Το 2010 δημοπρατήσαμε έργα 230 εκ. ευρώ, γιατί δεν υπήρχε μελετητική 
ωριμότητα από τα προηγούμενα χρόνια. Δώσαμε βάρος στην ωρίμανση των έργων 
και το 2011 δημοπρατήσαμε έργα 1,9 δις ευρώ. Το 2012 το Υπουργείο θα έχει ωριμότητα 
να δημοπρατήσει έργα 2,4 δις ευρώ. 

 4. Η απορρόφηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο ΕΣΠΑ 
βρίσκεται 
στο 31% και αν δεν είχε σταματήσει η κατασκευή των πέντε αυτοκινητοδρόμων, λόγω της μη 
χρηματοδότησης από τις τράπεζες η απορρόφηση θα ξεπερνούσε το 35%. Σημειώνω 
ότι το 2009 η απορρόφηση του ΥΠΕΧΩΔΕ στο πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας
 ήταν 4,6%, τρία χρόνια μετά την έναρξη του, την 1η Ιανουαρίου 2007.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου