Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Ποιούς καρφώνει ο Κάντας στην απολογία του

Πολιτικός σεισμός από τις αποκαλύψεις - Διακομματικό (ΝΔ-ΠαΣοΚ) το έγκλημα της μίζας υποστήριξε - «Τα έπαιρνε» και επί κυβερνήσεως Ζολώτα - Η Υπεράκτια kourkoumpini και η παράνομη αμοιβή για ρώσικα αντιαρματικά

 Ποιούς καρφώνει ο Κάντας στην απολογία του
25
εκτύπωση  

Πολιτικός σεισμός από την απολογία Κάντα για τον τρόπο που εισπράχτηκαν οι μίζες. Τα έπαιρναν στα γραφεία τους, σε περιβόλους εκκλησίας στην Αγία Σκέπη Παπάγου αλλά και σε λογαριασμούς του εξωτερικού. Πρώην πρωθυπουργός, υπουργοί ακόμα και αρχηγός κόμματος εμφανίζονται να υποστηρίζουν στη Βουλή συγκεκριμένα οπλικά συστήματα... Έρχονται κλήσεις για απολογίες σε εμπόρους, μεσάζοντες, διαχειριστές off - shore και άλλους ύποπτους επιχειρηματίες, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη ανακριτών και εισαγγελέων το απόγευμα της Παρασκευής. Ορισμένες θα συνοδεύονται και από εντάλματα σύλληψης...

Διαβάστε το πρώτο μέρος της απoλογίας Κάντα

Διαβάστε το δεύτερο μέρος της απολογίας Κάντα

Να ποιοί με δωροδοκούσαν εμένα και τους ανωτέρους και κατωτέρους μου στο υπουργείο Άμυνας! Ενώπιον των ανακριτών κ.κ. Γαβριήλ ΜαλλήΙωάννη Σταυρόπουλου, αλλά και των εισαγγελέων Ευγενίας ΚυβέλουΕλένης Σίσκου και Αντώνη Ελευθεριάνου ο απόστρατος της αεροπορίας και αξιωματούχος τα είπε όλα:

«Μου έδωσαν χρήματα για να μην έχω καμμία παρατήρηση, αντίρρηση και καθυστέρηση», οι επιχειρηματίες-όπλων, όπως τους αναφέρει στην απολογία του ο 71χρονος, πρώην αναπληρωτής διευθυντής Εξοπλισμών: Παναγιώτης Ευσταθίου,Κωνσταντίνος ΔαφέρμοςΠαύλος ΝικολαϊδηςΛάμπρος ΜπαρτζώκαςΔημήτρης Παπαχρήστος, Χρήστος ΤούμπαςΚωνσταντίνος Μπαλέρμπας, Ι. Κομνόπουλος,Θωμάς Λιακουνάκος και ο διευθυντής του Γ. Αποστόλου...

Καρέ - καρέ με ονόματα, ποσά και λογαριασμούς στην Ελβετία με την ενθάρρυνση των συνηγόρων του Ιωάννη Μαντζουράνη και Ηλία Μπίσια, αποκαλύπτει ο Αντώνης Κάντας στην απολογία του, το κείμενο της οποίας δημοσιεύει ολόκληρο σήμεραtovima.gr, την πορεία της μίζας από τα εξοπλιστικά, που για λογαριασμό του έφθασε τα 11 εκατομμύρια ευρώ. Τα άλλα 4 εκατομμύρια ευρώ που του βρήκαν ήταν από μίζες πριν από το 1997, αλλά και αποδόσεις των εκατομμυρίων που είχε εισπράξει με σωστές επενδύσεις, σύμφωνα με όσα υποστήριξε! Τα έπαιρνε για εξοπλιστικά και επί κυβέρνησης Ζολώτα, από το 1989 δηλαδή και σύμφωνα με τον Αντώνη Κάντα το έγκλημα της μίζας ήταν κυρίως διακοματικό, όπως και η διαπλοκή των δυο μεγάλων κομμάτων, της Ν.Δ και του ΠαΣοΚ.

Σύμφωνα με τον ποταμό αποκαλύψεων του Κάντα, ύποπτες προμήθειες υπήρξαν όχι μόνο την εποχή, που δωροδοκήθηκε ο ίδιος, επί υπουργείας Τσοχατζόπουλου, αλλά και επίΓιάννου Παπαντωνίου, κάτι που το έχει ως εκτίμηση για συγκεκριμένη προμήθεια αρμάτων. Περιγράφει μάλιστα σκηνή, όταν αντιπρόσωπος εταιρείας όπλων «ξέχασε» στο γραφείο του στο υπουργείο Άμυνας, τον Δεκέμβριο 2001, σακ βουαγιάζ με 600.000 ευρώ:

«...Το άφησε στον καναπέ του γραφείου μου. Μόλις το αντιλήφθηκα βγήκα από το γραφείο στην πόρτα και του είπα: "ξέχασες τη τσάντα", εκείνος γύρισε και μου είπε "είναι για σένα δεν την έχω ξεχάσει... Μόλις έφυγε την άνοιξα, είχε 600.000 ευρώ... πράγματι έπαψα να έχω αντιρρήσεις για την προμήθεια».

Όπως εξηγεί τα χρήματα τα έπαιρνε και μέσω off - shore τις οποίες σήμερα δεν θυμάται ακριβώς, αλλά και οι καταθέτες - έμποροι όπλων είχαν υπεράκτιες...

Μίζα για τα υποβρύχια
«Υπηρετώ στη Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείο Άμυνας από το 1997 μέχρι την 5η Απριλίου 2002. Υπηρέτησα κατόπιν επιλογής και επιθυμίας του τότε υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου.... Αρχές του 1999 ήρθε στο γραφείο μου ο Πάνος Ευσταθίου, εκπρόσωπος της γερμανικής SNT ATLAS και μου ανέφερε για την προμήθεια των υποβρυχίων 214 από τη γερμανική κοινοπραξία Ferrostaal - HDW. Μου είπε ότι αποφασίστηκε σε όλα τα επίπεδα και με παρκάλεσε να προωθήσω το πρόγραμμα χωρίς καμμία καθυστέρηση και καμμία παρατήρηση. Μου είπε ότι για να το κάνω αυτό θα μου έδινε μισό τοις εκατό... Εγώ δέχτηκα και τελικά εισέπραξα για αυτό το πρόγραμμα της Atlas συνολικά περίπου 500-600.000 ευρώ. Πλήρη εικόνα για το ακριβές ποσό θα έχω όταν έρθουν στα χέρια μου όλα τα αντίγραφα των λογαριασμών, που έχω ζητήσει. Τα χρήματα αυτά άρχισε να μου τα καταβάλει σταδιακά και σε μεγάλα χρονικά διαστήματα, περίπου ένα εξάμηνο μετά την υπογραφή της σύμβασης, ανάλογα με το πότε εισέπραττε τις πληρωμές από τη γερμανική εταιρεία SNT ATLAS. Για τον σκοπό αυτό ο Ευσταθίου μου σύστησε το Φάνη Λυγινό (Ελβετός τραπεζίτης με ελληνική και ελβετική υπηκοότητα), ο οποίος μου έστειλε φόρμες ανοίγματος ονομαστικών λογαριασμών, τις οποίες υπέγραψα. Μου άνοιξε λογαριασμό στην Dresdner Bank της Γενεύης επ' ονόματί μου (αρθμ. 8.008.121.0071) και στη συνέχεια έναν ακόμα υπολογαρισμό, που δεν θυμάμαι το νούμερο του. Εκτιμώ ότι το πρώτο έμβασμα που έφθασε σε αυτόν τον λογαριασμό ήταν ένα μικρό ποσό 80.000 ευρώ... Δεν θυμάμαι αν κάποιο ποσό έχει εμβαστεί στον λογαριασμό για τον οποίον σήμερα δεν διατηρώ στοιχεία, αφού έχει κλείσει από το 2005. Προγενέστερα ο Ευσταθίου είχε καταθέσει χρήματα σε λογαριασμό μου στην τράπεζα ΒΑΝΚ HOFMANN Ζυρίχης (αριθμ. 12084) με κωδικό ΜΑΡΚΟΣ. Ο λογαριασμός επίσης άνοιξε το 1997 και έκλεισε το 2000 και είναι αυτόα καθώς και σε έναν ακόμα που άνοιξε ο Λυγινός στην ΒΝΡ PARIBAS, που μπήκαν συνολικά 600.000.

Υπεράκτια kourkoumpini
Το 2005 ο Λυγινός άλλαξε τράπεζα. Πήγε στην ΒΝΡ PARiBAS και τον ακολούθησε και ο Ευσταθίου και εγώ. Έτσι ανοίχτηκε άλλος λογαριασμός, νομίζω ότι ήταν σε off-shore στην οποία μπήκαν δόσεις μετά το 2005, και είχε το όνομα kourkoumpini COR... Ο Ευσταθίου έβαζε πάντα τα χρήματα μέσω off - shore, μια νομίζω ονομαζόταν IRON...

«Εκτός από τα υποβρύχια ο Ευσταθίου με πλησίασε και μου υποσχέθηκε προμήθεια ύψους 1% του κόστους του προγράμματος που αφορούσε το σύστημα κατεύθυνσης και ελέγχου του αντιαεροπορικού βλήματος STINGER ASRAD, που κατασκεύαζε επίσης η SNT ATLAS. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ήταν 60. -70.000.000 ευρώ. Συνολικά εγώ έλαβα περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Όπως και για τα υποβρύχια δεν έχω απόδειξη ότι πλήρωσε ο Ευσταθίου και αλλού προμήθεια όμως έχω την αίσθηση ότι είχε μια πρόσβαση στο Γενικό επιτελείο Στρατού. Η ιεραρχία από τον Λεονταρίτη και πάνω ήταν η ίδια...

Τα χρήματα εμβάστηκαν από εξωχώριες εταιρίες του Ευσταθίου στους ίδιους ατομικούς λογαριασμούς μου της Dresdner, στον ατομικό της HOFMANN και την BNP. Στη συνέχεια νομίζω ο Σπύρος Μεταξάς συνέστησε για λογαριασμό μου μια off-shore, της οποίας δικαιούχος ήμουνα εγώ...

Παράνομη αμοιβή για ρώσικα αντιαρματικά
«... Έλαβα παράνομη αμοιβή και για τους αντιαρματικούς πυραύλους KORNET, που προμηθεύτηκε το υπουργείο για λογαριασμό του στρατού ξηράς από τη ρωσική εταιρεία ΚΡΒ. Το συνολικό κόστος της προμήθειας είχε ανέλεθει σε 100.000.000 δολάρια ή ευρώ. Η προμήθειά μου ήταν εντυπωσιακά μεγάλη. Ανήλθε σε 3% του ύψους του προγράμματος. Εκπρόσωπος της κατασκευάστριας αυτής εταιρείας ήταν ο Κωνσταντίνος Δαφέρμος, τον οποίον αρχικά δεν γνώριζα. Τότε, το 2000, συνέβησαν δυο γεγονότα:στη σύνοδο ελληνορωσικής αμυντικής συνεργασίας με πλησίασε ο ρώσος ομόλογός μου και μου είπε ότι η προμήθεια μπορεί να γίνει μέσω της κρατικής εταιρείας, που μετονομάστηκε σε ROSOBONEXPORT... To γεγονός αυτό πληροφορήθηκε η κατασκευάστρια ΚΒΡ και κάποια μέρα ήρθε στο γραφείο μου ένα υψηλόβαθμο στέλεχος συνοδευόμενο από τον κ. Δαφέρμο. Πάντως άλλο στέλεχος της KBP με ρώτησε αν είχαμε προβλήματα με τον κ. Δαφέρμο, διότι άλλη ελληνική πηγή τούς κατήγγειλε ότι είχε δικαστική εμπλοκή. Του απάντησα ότι δεν έχω τέτοια πληροφορία...

Λίγες ημέρες μετά με επισκέφθηκε και με ευχαρίστησε και με ρώτησε τί ζητάω από αυτή τη σύμβαση. Δεν του απάντησα και φεύγοντας μου είπε ότι θα μου δοθεί το 3%, που αντιστοιχούσε σε 3.000.000 δολάρια ή ευρώ. Δεν τον πίστεψα, αλλά πράγματι ένα μεγάλο μέρος, τα 700.000, μου τα κατέβαλε σε μετρητά στην Ελλάδα και το υπόλοιπο ποσό σε λογαριασμό μου στην UBS Γενεύης...

Με ρώτησαν από την τράπεζα (λογαρ. 2206-885979) και τους είπα ότι ήταν αμοιβή για τεχνοοικονομική μελέτη. Ενδεχομένως εκεί να έχω και άλλον λογαριασμό... Τις 700.000 τις πήρα σε δύο δόσεις, το τέλος 2001 και αρχές 2002. Τις πήρα από το γραφείο του και αρχικά τις έκρυψα στο υπόγειο του σπιστιού μου και την άλη μέρα τις ήγα σε θυρίδα μου στι CITI BANK Φαλήρου. Από αυτά τα 500.000 ευρώ είναι εκείνα που παρέλαβα μαζί με τους Λυγινό και τον Ελβετό τραπεζίτη Oswald. Στη συνέχεια όλοι από κοινού μεταβήκαμε στο γραφείο της Dresdner Bank στην Αθήνα... Έμεινα με την εντύπωση ΟΤΑ τα χρήματα διακινήθηκαν μέσω τραπέζης και όταν το 2008 ξέσπασε στην Ελλάδα το σκάνδαλο Siemens έμεινα έκπληκτος που αναφερόταν το όνομά μου... Συγκεκριμένα αναφερόταν ότι από την υπεράκτια Martha Holdings του Πρόσδρομου Μαυρίδη έλαβα το πόσος στον προσωπικό μου λογαριασμ΄9ο στην Ελβετία. Όμως τα χρήματα δεν προέρχονταν από τη Siemens, ούτε ήξερα τον Μαυρίδη και την εταιρεία του. Τα χρήματα ήταν για τα KORNET...

«Μού ζήτησε και ο Νικολαΐδης »
 Τέλος, το 2002, με συνάντησε ο Παύλος Νικολαΐδης τον οποίον γνώριζα, ήταν στενός φίλος και κουμπάρος του Άκη Τσοχατζόπουλου... Μου ζήτησε να του καταβάλω χρήματα από αυτά που πήρα από τον Δαφέρμο. Όταν όμως του το είπα εκείνος μου είπε «τον έχω τακτοποιήσει καλά»...

Ερ: Υπό την ιδιότητα σας σε τι ενέργειες προβήκατε για το πρόγραμμα αυτό για τις οποίες σας δόθηκε η προμήθεια;

Απ: Ο Δαφέρμος μου έδωσε τα χρήματα για μην τον διώξει από εκπρόσωπο η κατασκευάστρια εταιρεία... Επίσης για να υπογράψω χωρίς καθυστερήσεις...

Πήρα 1,7 εκατομμύρια για τα αντιεροπορικά
«Για το πρόγραμμα του αντιαεροπορικού συστήματος μικρού βεληνεκούς OSA ΑΜΚ, κόστους 100.000.000, είχε αποφασίσει το ΓΕΣ το 1998... Εκείνη την περίοδο είχαμε μια σύνοδο στη Μόσχα... Εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος και μεταφραστής της ρωσικής κρατικής εταιρείας ο Λάμπρος Μπαρτζώκας... Μου είπε αν προχωρήσει το πρόγραμμα θα έχω ένα σοβαρό δώρο...». Συνολικά από την εταιρεία αυτή κατατέθηκαν από το 1999 ως το 2003-4 1,7 εκατομμύρια δολάρια στην ελβετική τράπεζα FERRIER LULLIN Γενεύης... Ένα από τα εμβάσματα προέρχονταν από τη Νέα Υόρκη και ο κ. Μπαρτζώκας ακούστηκε και στην προμήθεια των ΤΟΡ.

«Ενα άλλο εξοπλιστικό που πήρα προμήθεια ήταν το σύστημα WEGMANN. Το ΓΕΣ είχε εισηγηθεί στον υπουργό την προμήθεια των συγκεκριμένων αυτοκινούμενων πυροβόλων, που είχαν εκπρόσωπο τον Δημήτρη Παπαχρήστο... Μου είπε ότι θα πάρω προμήθεια 0,5%, που αντιστοιχούσε σε 150.000.000 ευρώ. Μετά τη σύμβαση ανοίχτηκε λογαριασμός στην τράπεζα UBP Ζυρίχης.. Στον λογαριασμό κατατέθηκαν χρήματα μέσω της εταιρείας OXYLOS, ιδιοκτησίας του... Μου έδωσε και μετρητά στο γραφείο του στη Βουκουρεστίου... Μου έστειλαν και εξώδικο να επιστρέψω χρήματα αλλά δεν δέχτηκα ποτέ ότι τα είχα πάρει...».

Στη συνέχεια ο Α. Κάντας είπε ότι του κατέθεσε και ο Ι. Τούμπας 150.000 ευρώ για το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου ΑΣΕΠΕ του ΓΕΑ και είχε τοποθετηθεί στο σκάφος EMBAER 145... Περίπου 240.000 ευρώ πήρε και από τον επιχειρηματία Μπαλέρμπα για το ραντάρ ARTHUR με κατασκευάστρια εταιρεία την ERICSSON.

 Κάνοντας τον λογαριασμό για όσα ανέφερε, ο Α. Κάντας είπε ότι ανέρχονται 8.700.000 δολάρια, αλλά είχε καταθέσεις στο εξωτερικό ύψους 2.000.000 ευρώ, που ήταν προγενέστερα...

Μίζα και για τα μιράζ
«Σχετικά με το πρόγραμμα της προμήθειας των Μιράζ είχα λάβει προμήθεια 800.000 ευρώ από τον Παύλο Νικολαΐδη σε 3-4 δόσεις... Συνόδευε ένα έλληνα από τη Ρόδο, που ήταν φίλος του πρωθυπουργού Ζοσπέν... Η πρώτη δόση παραδόθηκε στο γραφείο μου στο υπουργείο και οι άλλες στο ιδιωτικό μου γραφείο...
Προμήθεια σε μετρητά έλαβα και από τον γενικό διευθυντή της Κεστρέλ, Κομνόπουλο, που εκπροσωπούσε την εταιρεία EXOSET. Με επισκέφθηκε στο γραφείο μου αλλά δεν προλάβαμε να συζητήσουμε διότι έπαθε κρίση και του έδωσα χάπι. Ο Κομνόπουλος μου έδωσε 400.000 ευρώ από το 2001-2004. Ορισμένα χρήματα μου τα έδωσε στην περιοχή του Παπάγου κοντά στην Αγία Σκέπη...».

«...Το επόμενο πρόγραμμα ήταν των LOPARD 2 με προμηθεύτρια την KRAUSSMAFFEI WEGMANN. Η σύμβαση υπεγράφη όταν είχα φύγει εγώ από τον κ. Τραυλό, εκπρόσωπος ήταν ο Θωμάς Λιακουνάκος και ιδιοκτήτης της εταιρείας ΑΧΟΝ. Έχει μεσολαβήσει για πολλά εξοπλιστικά, τον γνώρισα το 1988, όπως και τον κ. Αποστόλου. Από τον κ. Λιακουνάκο είχα δεχτεί εκείνη την περίοδο κάποια χρήματα αλλά δεν θυμάμαι πόσα, ούτε αν ήταν μετρητά. Όταν τοποθετήθηκα το 1997δεν είχα καμμία επαφή μαζίτου, συναντιόμουνα με τον Αποστόλου δεν ήθελα να συναντιέμαι μαζίτου...

Όταν ερωτάται γιατί απαντάει ότι «οι πρώτες συζητήσεις Λιακουνάκου-Σμπώκου και Τσοχατζόπουλου είχαν γίνει στο πολιτικό γραφείο του Τσοχατζόπουλου. Είχα πληροφορηθεί από τον κ. Αποστόλου ότι τα χρήματα στον κ. Τσοχατζόπουλο θα τα έδιναν οι εταιρίες, στον Γ. Σμπώκο ο Λιακουνάκος και σε χαμηλότερο επίπεδο θα τα έδινε ο Αποστόλου... Στη συνέχεια προσπάθησε ο Λιακουνάκος να με συναντήσει στέλνοντας τους Αποστόλου και Αρκουμανέα...

«Μην πάρετε τα άρματα»
«Οταν το υπουργείο ανέλαβε ο κ. Γιάννος Παπαντωνίου είχα ετοιμάσει παραίτηση. Εκείνος δεν την έκανε δεκτή και τότε του είπα, επειδή υπήρξε εξέλιξη του προγράμματος των Leopard 2, ότι το πρόγραμμα κόστιζε πολύ και δεν ήταν απαραίτητο. Μου απάντησε ότι δεν μπορούσαμε να αρνηθούμε στον στρατό, διότι είχαν πάρει και η αεροπορία και το ναυτικό... Έκτοτε δεν με ξαναφώναξε. Τον Δεκέμβριο δέχτηκα τον κ. Λιακουνάκο στο γραφείο μου, αργά το απόγευμα, και μου είπε να μην φέρω καμμία αντίρρηση στη διαδικασία προμήθειας των Leopard2.. Μαζί του κρατούσε ένα σακ βοαυγιάζ...». Στο σημείο αυτό ο Α. Κάντας διηγείται το περιστατικό με τα 600.000 ευρώ...

Ερ: Αν εσείς πήρατε 600.000 ευρώ για να μην φέρετε αντιρρήσεις τι κατά τη γνώμη σας πρέπει να είχαν λάβει όσοι εισηγήθηκαν και ενέκριναν το πρόγραμμα (Τραυλός, Παπαντωνίου;)

Απ: «Όταν δόθηκαν 600.000 ευρώ σε εμένα, ο οποίος έφυγα πριν την υπογραφή και την υλοποίηση της σύμβασης, με βάση τον κοινό νου θεωρώ απίθανο να μην πήραν παράνομες προμήθειες οι από πάνω μου που αναφέρατε και θεωρώ βέβαιο ότι τα ποσά θα είναι μεγαλύτερα από τα δικά μου....
«Επίσης το 1989 επί κυβέρνηση Ζολώτα το ΓΕΣ επείγετο να υπογράψει σύμβαση για την αναβάθμιση των αρμάτων Μ48 αμερικανικής προέλευσης με γερμανική τεχνολογία. Ο Ευσταθίου μου είχε δώσει τότε 1.000.000 ευρώ με σημερινή ισοτιμία. Το άλλο ποσό των 2 εκ. προέρχεται από μικρά ποσά από τον κ. Λιακουνάκο...».

Στη συνέχεια ο Α. Κάντας εξήγησε πως έβγαιναν οι μίζες μέσω διαχειριστών με βαλίτσες από την Ελλάδα, πως επένδυσε στην ισοτιμία δολαρίου ευρώ, αλλά και πως ο βασικός διαχειριστής του Σπύρος Μεταξάς γνώριζε ότι τα χρήματα προέρχονταν από παράνομη δραστηριότητα...

Διακομματική διαπλοκή
«Θέλω να συμπληρώσω ότι είναι ενδεικτικό της διακομματικής διαπλοκής το γεγονός ότι κατά την προμήθεια αεροπλάνων στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής που ήμουν παρών, οΜητσοτάκης επιχειρηματολογούσε με πολύ λεπτομερή στοιχεία υπέρ της προμήθειας των F-16, ενώ ο Έβερτ υπέρ των F-15. Αυτό με εξέπληξε διότι ήταν στο ίδιο κόμμα. Μαζί με τον Έβερτ ήταν και ο Τσοχατζόπουλος. Όταν επελέγησαν τα F-16 στους διαδρόμους του ΥΕΘΑ κυκλοφορούσε με μια δόση χιούμορ η φράση ότι ο Μητσοτάκης κέρδισε τον υπουργό...», είπε ο Α. Κάντας δηλώνοντας επίσης, ότι έχει μετανιώσει και θα επιστρέψει όλα τα χρήματα. Ο συνήγορός του, κ. Ι. Μαντζουράνης δήλωσε ότι «ο δρόμος που άνοιξε ο Α. Κάντας πρέπει να ακολουθηθεί και από άλλους εμπλεκόμενους. Είναι η μόνη αποτελεσματκή υπερασπιστική γραμμή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου