Του Τάκη Θεοδωρόπουλου
Χρυσή Αυγή : Στείρωση και ευθανασία σε άτομα με ειδικές ανάγκες
Οσοι καταγγέλλουν την ευγονική παραγνωρίζουν τη λυτρωτική επίδρασή της στην ψυχολογική κατάσταση των υποστηρικτών της. Η ευγονική, πριν ολοκληρωθεί στη θεωρία του ευγονισμού, έχει να κάνει με τον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη. Πριν αποφασίσεις ότι πρέπει να καθαρίσεις το ανθρώπινο σύμπαν από τις κακοτεχνίες της δημιουργίας, οφείλεις να έχεις καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα που αφορούν το είδωλό σου. Κι αφού το βρεις αρκούντως πειστικό, καλείσαι να βρεις τα μέσα για να το αναπαραγάγεις σε όσο το δυνατόν περισσότερα αντίτυπα. Αν τα καταφέρεις, τότε θα έχεις επιτύχει τον στόχο σου. Οχι μόνον θα έχεις αποδείξει πως εσύ, στην κατάσταση που βρίσκεσαι, είσαι άξιος να αναπαραχθείς σε κάτι εκατομμύρια αντίτυπα. Ο κόσμος θα γεμίσει «συναγωνιστές», όπως αποκαλούνται μεταξύ τους τα μέλη της Χρυσής Αυγής. Ο Καιάδας, πριν γίνει βουλευτής, υπήρξε βάραθρο. Εκεί οι Σπαρτιάτες εφάρμοζαν την πρωτόγονη ευγονική τους. Εβλεπαν τι δεν πάει καλά και το εξαφάνιζαν. Δεν ξέρω αν στην Αθήνα, ακόμη και πριν γίνει δημοκρατία, εφάρμοζαν κάποιου είδους ευγονική. Ο Πλάτων πάντως, στην «Πολιτεία» του, την προτείνει κατά κάποιον τρόπο ως απαραίτητη προϋπόθεση για την οικοδόμηση της Καλλίπολης, της πόλης των αγαθών ανδρών. Εκείνο που δεν ξεκαθαρίζει είναι πώς θα κάνει την αρχή. Βάσει ποιου προτύπου θα αναπαραχθεί το γένος των φυλάκων και από ποιους. Ομως στον Πλάτωνα πάντα κάπου κυκλοφορεί μια Ιδέα η οποία, ακόμη κι αν δεν έχει σχέση με τα ανθρώπινα, τα καθοδηγεί αφ’ υψηλού όπως ο ήλιος φτιάχνει την ημέρα. Κι αν δυσκολεύομαι να καταλάβω τον Πλάτωνα, δυσκολεύομαι ακόμη περισσότερο να καταλάβω τον κύριο Αρτέμη Μαθιόπουλο. Αυτός, πριν γίνει μέλος της Χρυσής Αυγής κατέκτησε το πανελλήνιο ως μπασίστας στο συγκρότημα «Πογκρόμ». Τραγούδησε δε και το περίφημο: «αχ, το Αουσβιτς, πόσο το αγαπώ». Με τα όπλα της μουσικής παιδείας, απαραίτητα κατά τον Πλάτωνα για τη διαμόρφωση των πολιτών, αποφάσισε να προσφέρει στα κοινά όχι μόνον πολιτευόμενος αλλά και διατυπώνοντας ιδέες πρωτότυπες, απ’ αυτές που τόσο λείπουν στον δημόσιο βίο. Διάβασα λοιπόν πως προτείνει την ευγονική ως λύση, αν όχι όλων, τουλάχιστον σημαντικού μέρους των προβλημάτων μας. Στα απορριπτέα γονίδια συμπεριλαμβάνει τους ασθενικούς εν γένει, και όσους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μυϊκές προδιαγραφές των «συναγωνιστών» του. Λέει και άλλα τα οποία δεν έχουν και τόση σημασία. Σημασία αντιθέτως έχει ότι όποιος προβάλλει την ευγονική αυτοεξαιρείται από τις διαδικασίες κάθαρσης. Αυτό βέβαια δεν ισχύει στην περίπτωση της Χρυσής Αυγής διότι προϋποθέτει κάποια στοιχεία αυτογνωσίας, την υποψία έστω ότι κάτι δεν πάει καλά με τον εαυτό σου. Τα παιδιά όμως με τα αργασμένα μπράτσα, τα ξυρισμένα κεφάλια και το λεξιλόγιο των εκατό λέξεων, όπου συμπεριλαμβάνονται άρθρα και κενά διαστήματα, δεν δείχνουν να ανησυχούν με το είδωλό τους στον καθρέφτη. Οσο για τη δημοφιλία τους, αυτή προέρχεται από τη δυνατότητά τους να ερμηνεύουν κατά γράμμα την κοινή πεποίθηση ότι εμείς οι Ελληνες είμαστε ο ωραιότερος και εξυπνότερος λαός του κόσμου. Μέσα εκεί και η καθαγιασμένη αμορφωσιά που τους επιτρέπει να επικαλούνται την αρχαία Ελλάδα, κι εκείνο το περίφημο «σ’ όποιον αρέσουμε» που έγινε σουξέ και ενορχήστρωσε τη συλλογική μας ψυχολογία. Ο καθένας δικαιούται να πιστεύει πως το «Είσαι ωραίος σαν Ελληνας» ο Εγγονόπουλος το έγραψε γι’ αυτόν. Τα πράγματα γίνονται ακόμη ευκολότερα όταν δεν διαθέτεις τις λέξεις για να περιγράψεις το είδωλο που σου στέλνει ο καθρέφτης απ’ την απέναντι πλευρά του λόφου. Στο κάτω-κάτω τα γονίδια δεν έχουν μάτια για να δουν. http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_10/04/2013_492869 |
Τρίτη 21 Μαΐου 2013
Ευγονικές παροχές
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου