Κυριακή, 5 Μαΐου 2013

Πηγή αισιοδοξίας για ανάπτυξη


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  04/05/2013 05:45

Μαρίνος ΓιάννηςΗμέρα αγάπης και ελπίδας το Πάσχα, μας καλεί να τροφοδοτήσουμε τα αισθήματα αυτά με διαπιστώσεις που τα επιβεβαιώνουν μέσα στον ζόφο και στη δοκιμασία που έφεραν η υπερχρέωση της χώρας μας και η οδυνηρή παρέμβαση της τρόικας για την αποτροπή της χρεοκοπίας. Καθώς οι πάντες, μνημονιακοί και αντιμνημονιακοί, συμφωνούν στην ανάγκη για ανάπτυξη και καθώς αυτή έχει ως κορυφαία προϋπόθεσή της τις ιδιωτικές επενδύσεις, ελληνικές και ξένες, μπορώ να υποστηρίξω ότι υπάρχεις ελπίς, καθώς κυρίως από αυτές μπορεί να υπάρξει ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας.

Παρά τα απωθητικά αντικίνητρα που εξακολουθούν να παραλύουν κάθε διάθεση για διακινδύνευση, κάποιες επιχειρήσεις τολμούν. Τον καταλύτη σ' αυτή τη σχεδόν απροσδόκητη εξέλιξη διαδραμάτισε η εγκατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά του κινεζικού κολοσσού Cosco. Αυτό προφανώς φοβήθηκαν οι πολέμιοι αυτού του εγχειρήματος και με ανεξέλεγκτο μένος  προσπάθησαν να αποτρέψουν την υλοποίησή του. Και μάλιστα με μια ανίερη συμμαχία, αφού το ΠαΣοΚ υπό τον Γιώργο Παπανδρέου από κοινού με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ και από κοντά με τον «στρατό κατοχής» των συνδικαλιστών έφθασαν μέχρι βιαιοπραγιών για να διώξουν τους Κινέζους. Βλέπετε ότι η επιτυχία του εγχειρήματος, που ευτυχώς στήριξαν η Νέα Δημοκρατία και πολλοί ευσυνείδητοι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, θα έπληττε επικίνδυνα τον κρατισμό, το πελατειακό κράτος και την παντοδυναμία των συντεχνιών. Ευτυχώς υπερίσχυσε το εθνικό συμφέρον και τελικά η Cosco απέδειξε ότι η Ελλάδα είναι πολλά υποσχόμενη για τους ξένους επενδυτές γιατί έχει αναπτυξιακό μέλλον, βασιζόμενο μάλιστα σε άριστο εργατικό δυναμικό. «Είμαστε μόλις επτά Κινέζοι σε σύνολο προσωπικού 270 ατόμων. Οι Ελληνες είναι εξαιρετικοί και εργάζονται σκληρά» δήλωσε ο περίφημος κάπτεν Φου της Cosco και προσέθεσε: «Ολοι οι κατασκευαστές μας είναι επίσης Ελληνες». Οι κινέζοι καπιταλιστές της κομμουνιστικής Κίνας δεν φοβήθηκαν τις απειλές της αριστεράς αντιπολίτευσης ότι θα χάσουν τα λεφτά τους. Επένδυσαν τα εκατομμύριά τους και αναδεικνύουν ήδη γοργά το λιμάνι του Πειραιά σε κορυφαίο μεσογειακό λιμάνι και εφαλτήριο για εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη μέσω των εγκαταστάσεών του σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το θετικό μήνυμα  διαδόθηκε αστραπιαία. Και το υγιές διεθνές κεφάλαιο (όχι το χρηματοπιστωτικό)  με πιλότο τη συμφωνία με τον γίγαντα Hewlett-Packard διακινεί πια όλο και περισσότερα προϊόντα του μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Ηδη κολοσσιαίες πολυεθνικές επιχειρήσεις όπως οι Ikea, Dell, Sony, L.G. Samsung, Lenovo και Hyundai εκδήλωσαν ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις της Cosco και τη νέα γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προωθούν τα προϊόντα τους στα Βαλκάνια.

Μία ακόμη ελπιδοφόρα εξέλιξη καταλυτικής σημασίας για την ενθάρρυνση των ξένων επενδύσεων μπορούν να θεωρηθούν δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έπειτα από πολλούς δισταγμούς και ταλαντεύσεις έδωσε επιτέλους το πράσινο φως για τα Χρυσωρυχεία Χαλκιδικής και για την τεράστια τουριστική επένδυση στην περιοχή της Κασσιόπης της Κέρκυρας. Οι αποφάσεις αυτές ελπίζεται ότι θα αφήσουν πίσω τους οριστικά τη συνήθως αρνητική συμπεριφορά του ανωτάτου αυτού δικαστηρίου σε κάθε σχεδόν επενδυτική προσπάθεια μεγάλης κλίμακας με αμφιλεγόμενα οικολογικά επιχειρήματα. Ετσι χιλιάδες θέσεις εργασίας και αυξημένα συναλλαγματικά έσοδα θα προστεθούν από τη σε εξέλιξη γιγαντοποίηση του λιμανιού του Πειραιά χάρη στην Cosco.

Ηδη ενθαρρυμένοι οι Κινέζοι από την επιτυχία τους στον Πειραιά φιλοδοξούν να επενδύσουν και στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» αγοράζοντας την πλειονότητα των μετοχών του. Στόχος τους να αναδείξουν το σήμερα υποβαθμισμένο πρώτο αεροδρόμιο της Ελλάδας σε μείζονα κόμβο εισόδου ανθρώπων και εμπορευμάτων από την αναπτυξιακά καλπάζουσα Ασία προφανώς για να αποκομίσουν κέρδη, αφού όμως θα αποδώσουν μεγάλα οφέλη και στην Ελλάδα σε συνάλλαγμα, σε δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, σε φόρους και σε εθνικό εισόδημα.
Καλό Πάσχα.
jmarinos@tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου