Σάββατο, 2 Απριλίου 2011

«Υποβρύχιες» διαδρομές μαύρου χρήματος αξίας 300 εκ. ευρώ

realnews.gr
Το πόρισμα του ΣΔΟΕ που αποκάλυψε η «Realnews» δίνει νέα τροπή στην υπόθεση του 
Άκη Τσοχατζόπουλου και προκαλεί πολιτικές αντιπαραθέσεις. 

Στην έκθεση καταγράφεται ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, με το ελληνικό δημόσιο να έχει ζημιωθεί, από τις «μίζες» που μοιράστηκε το «σύστημα» των Ελλήνων και Γερμανών μεσαζόντων για την αγορά των υποβρυχίων, κατά 300 εκ. ευρώ.

Στην υπόθεση εμπλέκονται περισσότερα από 70 άτομα, μεταξύ τους τρεις πρώην γενικοί διευθυντές εξοπλισμών, μέλη των διοικήσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και μέλη των επιτροπών διενέργειας και παρακολούθησης των επίμαχων συμβάσεων.

Η κύρια σύμβαση για τα υποβρύχια, που υπογράφηκε το 2000 επί υπουργίας Ακη Τσοχατζόπουλου, συνοδευόταν από δευτερεύουσα για τα αντισταθμιστικά οφέλη, γύρω από τα οποία στήθηκε -σύμφωνα με την πορισματική έκθεση- «χορός» εκατομμυρίων, καθώς πολλά από τα έργα που προβλέπονταν είτε πραγματοποιήθηκαν εν μέρει, είτε δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.

Το αποτέλεσμα είναι μεγάλα ποσά να «αγνοούνται» σε κάθε έργο ξεχωριστά και το συνολικό ποσό που χάθηκε για το Ελληνικό Δημόσιο να προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ. Στο «υποβρύχιο» πάρτι συμμετείχαν περισσότερες από 20 εταιρείες σε Ελλάδα, Κύπρο, Αγγλία και Γερμανία και offshore στις Ολλανδικές Αντίλλες, τη Λιβερία, στα νησιά Κουρακάο και την Ινδία.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα της έκθεσης του ΣΔΟΕ
Στις παρατηρήσεις της ελεγκτικής αρχής αναφέρονται σειρά ημιτελών ή ανεκτέλεστων έργων, παρότι διακινήθηκαν γι’ αυτά τεράστια ποσά σε μεσάζοντες.

Μια σύμβαση από 38 εκ. ανέβηκε στα 57 εκ. χωρίς λόγο...

κατά την υπογραφή της σύμβασης αναφέρεται πως αυτό έχει ονομαστική αξία 38.152.773 ευρώ. Εν συνεχεία, με τις τροποποιήσεις, η ονομαστική αξία άλλαξε και διαμορφώθηκε στο ποσό των 57.635.125 ευρώ, χωρίς να αναγράφεται σε καμία τροποποίηση επαρκής αιτιολογία για την αλλαγή του ποσού.

Για έργο 73 εκ. υπήρχαν τιμολόγια μόνο για 50 εκ.
Σε άλλη περίπτωση φαίνεται να έχουν εκτελεστεί από άλλες εταιρείες προγράμματα συνολικής ονομαστικής αξίας 73.451.647 ευρώ, ενώ στην πραγματικότητα είχαν εκτελεστεί και τιμολογηθεί έργα συνολικής ονομαστικής αξίας αξίας 50.447.188 ευρώ.

Έργο στα Ναυπηγεία αξίας 25 εκ. ευρώ δεν εκτελέστηκε ποτέ
Το έργο που αφορά μεταφορά τεχνολογίας - τεχνογνωσίας στα Ναυπηγεία, ύψους 25.564.594 ευρώ, οι ελεγκτές θεωρούν ότι δεν εκτελέστηκε ποτέ, διότι δεν τηρήθηκε -όπως αναφέρουν- καμία από τις προϋποθέσεις που προβλέπονταν και δεν προσκομίστηκε στους ελεγκτές κανένα αποδεικτικό στοιχείο που να δικαιολογεί την εκτέλεσή του.

Οι αποκαλύψεις της Realnews προκάλεσαν πολιτικές κόντρες
Φωτιές προκάλεσαν στο πολιτικό σκηνικό οι νέες αποκαλύψεις της «Realnews». Τα αποκαλυπτικά και αδιαμφισβήτητα στοιχεία που παρουσιάζονται στο πόρισμα του ΣΔΟΕ δημιούργησαν αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η κυβέρνηση, η οποία επισήμως κρατούσε κλειστά τα χαρτιά της δια στόματος Γ. Πεταλωτή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να συμφωνήσει για την σύσταση εξεταστικής επιτροπής αφήνοντας ακάλυπτο τον Άκη Τσοχατζόπουλο. Στην "Realnews" δέκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ζητούν με δηλώσεις τους την τιμωρία των ενόχων για την αγορά των υποβρυχίων πάση θυσία.

Η ΝΔ θα προτείνει την σύσταση εξεταστικής επιτροπής και αν τα στοιχεία που θα διαβιβαστούν στην βουλή θεωρηθούν επαρκή, τότε δεν αποκλείεται να ζητήσει κατ’ ευθείαν προανακριτική επιτροπή. Ο ΛΑΟΣ υποστηρίζει πως τα στοιχεία είναι αρκετά προκειμένου να κατατεθεί πρόταση για απ’ ευθείας σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

Υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης είχαν ταχθεί με δηλώσεις τους τόσο η Αλέκα Παπαρήγα όσο και ο Αλέξης Τσίπρας.

Γ. Μιχελάκης: Το λάδωμα δεν έχει παραγραφεί

«Δουλειά ενός υπουργού είναι να παραγγέλνει υποβρύχια όχι το λάδωμα και το μαύρο χρήμα» δήλωσε στον Real fm 97.8 ο Γ. Μιχελάκης.

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ μιλώντας στον Ν. Χατζηνικολάου τόνισε ότι οι αποκαλύψεις της Real news για τις μίζες στα υποβρύχια κατέδειξαν ότι ορισμένα από τα αδικήματα όπως η ροή του μαύρου χρήματος δεν έχουν παραγραφεί.

Εμμέσως ο κ. Μιχελάκης κάλεσε την τακτική δικαιοσύνη να κινηθεί ανεξάρτητα από τη βουλή, αν και επανάλαβε πως τα στοιχεία ήταν αυτά που οδήγησαν τη ΝΔ να ζητήσει τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής.

«Στο έργο του υπουργού είναι να παραγγέλνει υποβρύχια, όχι το λάδωμα και το μαύρο χρήμα. Πρέπει να ανοίξουν λογαριασμοί η έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει αδίκημα» τόνισε χαρακτηριστικά υπενθυμίζοντας την πρόταση Σαμαρά για υποχρεωτικό πόθεν έσχες όλων των πολιτικών από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα.

Κ. Βελόπουλος: Να φέρουν πίσω τα λεφτά
Με το τίτλο: «Σκάνδαλο - «μαμούθ», ύψους 300 εκατ ευρώ, αποκαλύπτει το ΣΔΟΕ, που διαβιβάστηκε στην εισαγγελία για την υπόθεση των υποβρυχίων» ο βουλευτής του ΛΑΟΣ κατέθεσε δύο ερωτήσεις στη Βουλή ζητώντας απαντήσεις τόσο από τον υπουργό Οικονομικών όσο και από τον υπουργό Δικαιοσύνης για το σκάνδαλο των υποβρυχίων.

Μιλώντας στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου ο βουλευτής του ΛΑΟΣ ζήτησε να προχωρήσει σε αγωγές το ελληνικό δημόσιο και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν μου φτάνει να πάνε φυλακή. Να φέρουν πίσω τα λεφτά».

Σχολιάζοντας την τεράστια περιουσία του Άκη Τσοχατζόπουλου επεσήμανε: «Ήταν υπουργός 20 χρόνια. Αν έτρωγε μόνο αέρα και νερό έπρεπε να έχει 1 εκατομμύριο ευρώ. Δεν ξέρω που τα βρήκε».

Μάλιστα εκτίμησε ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος θα επικαλεστεί πως έβγαλε τα χρήματα μέσω συναλλαγών στο Χρηματιστήριο.

Ο βουλευτής υποστήριξε ότι οι πολιτικοί που εμπλέκονται στην υπόθεση μπορούν να τιμωρηθούν καθώς τα αδικήματα για το μαύρο πολιτικό χρήμα και τη φοροδιαφυγή δεν παραγράφονται.

Διαβάστε αναλυτικά τις ερωτήσεις που κατέθεσε ο βουλευτής του ΛΑΟΣ προς τους κ.κ. Παπακωνσταντίνου και Καστανίδη.

Θέμα: Σκάνδαλο – «μαμούθ», ύψους 300 εκατ. ευρώ αποκαλύπτει το πόρισμα του ΣΔΟΕ, που διαβιβάσθηκε στη εισαγγελία, για την υπόθεση των υποβρυχίων!

Συμφώνως με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της κυριακάτικης εφημερίδος «Real news» της 26ης Μαρτίου 2011, επισημαίνεται ότι, στο πόρισμα-καταπέλτη του ΣΔΟΕ, που αριθμεί 82 σελίδες, καταγράφεται ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, στο οποίο εμφανίζονται να εμπλέκονται άνω των 70 ατόμων, αρχής γενομένης από τον τότε υπουργό Εθνικής Αμύνης Α. Τσοχατζόπουλο, έως Γενικούς Διευθυντές Εξοπλισμών, μέλη Διοικήσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και μέλη επιτροπών διενεργείας και παρακολουθήσεως των επίμαχων συμβάσεων.
Όπως αναφέρεται στο ανωτέρω δημοσίευμα, «ιλιγγιώδη ποσά που ακολούθησαν «υποβρύχιες» διαδρομές, εταιρείες – ‘’μαϊμού’’, ανυπόγραφα έγγραφα και αμέτρητα έγγραφα αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που έμειναν στα χαρτιά, σε ένα ‘’παζλ’’ αδιαφανείας κα σκοπιμοτήτων», αποτυπώνονται στο πόρισμα του ΣΔΟΕ για τα υποβρύχια «214». Περιγράφονται ακόμη λεπτομερώς, σειρά παράνομων ενεργειών που είχαν σχέση με τη αρχική σύμβαση και τις τροποποιήσεις της, ενώ γίνεται λόγος για συγκεκριμένα έργα, τα οποία έμειναν ημιτελή ή δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου, παρά το ότι διακινήθηκαν προς τούτο μεγάλα ποσά (όπως τα περίφημα «αόρατα» 1.000 σιδηροδρομικά βαγόνια που θα γινόταν η «παράδοσή» τους, εντός 4ετίας, με ρυθμό 250 β, κατ’ έτος, συνολικού κόστους – το 1998 – 41 εκατ. ευρώ περίπου).
Στο πολυσέλιδο πόρισμα, γίνεται ακόμη λόγος για «off shore» εταιρείες, ή για ξένες εταιρείες, που αν και μειoδότησαν με τις προσφορές τους, ευρέθησαν «εκτός» σαν λ.χ. τη σουηδική «Kockums».

ΕΡΩΤΑΤΑΙ:
1. Είναι σε γνώση του υπουργείου τα περιγραφόμενα στοιχεία και οι πληροφορίες του ανωτέρω δημοσιεύματος; Πώς τοποθετείται;
2. Σε ποιες περαιτέρω ενέργειες προτίθεται το υπουργείο να προχωρήσει για την υπόθεση αυτή; Θα ζητηθούν τα παρανόμως κτηθέντα χρήματα, να επιστραφούν στο δημόσιο ταμείο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου