Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

«Ευθύνη μας να ξαναεκφράσουμε πολιτικά τους μη προνομιούχους»


Συνέντευξη Μάρκου Μπόλαρη στην ΕΡΑ Σερρών και στους δημοσιογράφους Δέσποινα Γιαννακίδου και Λεωνίδα Κασάπη "http://bit.ly/VRVfEi" http://www.bolaris.gr/index.php?&article_id=6390&page=video_d «Ευθύνη μας να ξαναεκφράσουμε πολιτικά τους δημοκρατικούς πολίτες, τους μη προνομιούχους, τους μικρομεσαίους, τον χώρο της πολιτικής αναφοράς και νομιμοποίησής μας» "http://bit.ly/14PDrQ3" «Ευθύνη μας να ξαναεκφράσουμε πολιτικά τους δημοκρατικούς πολίτες, τους μη προνομιούχους, τους μικρομεσαίους, τον χώρο της πολιτικής αναφοράς και νομιμοποίησής μας» Συνέντευξη Μάρκου Μπόλαρη στην ΕΡΑ Σερρών και στους δημοσιογράφους Δέσποινα Γιαννακίδου και Λεωνίδα Κασάπη ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Παίρνουμε την αφορμή από ένα κείμενο το οποίο έχετε αποστείλει όσον αφορά βέβαια και τις προσυνεδριακές διαδικασίες του ΠΑΣΟΚ. Κάνετε λόγο για μία κεντροδεξιά αναιμία από πλευράς του ΠΑΣΟΚ και μάλιστα λέτε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν βαδίζει στο σωστό δρόμο. Γιατί αυτό; Πώς κρίνετε αυτήν την πολιτική; ΜΠΟΛΑΡΗΣ : Κύριε Κασάπη, τα κόμματα υπάρχουν για να εκφράσουν νόμιμες αγωνίες, νόμιμα αιτήματα, νόμιμα συμφέροντα πολιτών, ομάδων πολιτών, κοινωνικών ομάδων, κοινωνικών συσσωματώσεων. Το ΠΑΣΟΚ ιδρύθηκε από τον Ανδρέα Παπανδρέου, για να μπορεί να εκφράσει τον μικρομεσαίο Έλληνα. Ο Ανδρέας έλεγε το μη προνομιούχο Έλληνα. Αυτό το οποίο γίνεται σήμερα, καθώς το ΠΑΣΟΚ ισχυρίζεται ότι πηγαίνει για συνέδριο είναι πως υπάρχει μία τεράστια απόσταση, ένα χάος, ανάμεσα στους ανθρώπους, στις κοινωνικές ομάδες τις οποίες υποτίθεται ότι εκφράζει, που πρέπει να εκφράζει το ΠΑΣΟΚ με την καθημερινή πολιτική πρακτική του. Το κείμενο στο οποίο αναφέρεστε, το οποίο έδωσα στη δημοσιότητα προχθές την Παρασκευή, είναι μια κριτική, μία σύντομη κριτική προσέγγιση σε αυτό το οποίο λέω «κεντροδεξιά αναιμία». Δηλαδή μία απόλυτη απόσταση ανάμεσα σε αυτό που διακηρυκτικά ήταν το ΠΑΣΟΚ, με όλα τα λάθη του, και είναι πολλά, σε αυτό το οποίο κάνει καθημερινά, με αυτό που υποστηρίζει καθημερινά και με αυτό το οποίο αποτυπώνουν τα κείμενα. Αυτή η απόσταση ανάμεσα σε αυτό για το οποίο ιδρύθηκε και σε αυτό το οποίο κάνει σήμερα είναι εκείνο το οποίο έχει οδηγήσει σε αποστασιοποίηση τους πολίτες από το ΠΑΣΟΚ. Από τους πολίτες οι οποίοι το στήριξαν να μεγαλώσει, ζήσαν μαζί του και πιστεύουν στη δημοκρατική παράταξη της χώρας. Και το λέω αυτό γιατί δεν μπορεί να υπάρξει κοινοβουλευτική Δημοκρατία πουθενά στο δυτικό κόσμο, έτσι όπως το έχουμε αντιληφθεί, η οποία κοινοβουλευτική Δημοκρατία να μην έχει μία στιβαρή δημοκρατική παράταξη. Μια στιβαρή κεντροαριστερή σοσιαλδημοκρατική, σοσιαλιστική παράταξη. Δε γίνεται αυτό πουθενά στον κόσμο. Αυτό λοιπόν το οποίο αποτυπώνεται σήμερα είναι ένα τεράστιο πολιτικό έλλειμμα στο χώρο της Κεντροαριστεράς και αυτό το έλλειμμα δημιουργείται από την εφαρμοσμένη πολιτική πρακτική την οποία έχει το ΠΑΣΟΚ και η οποία το φέρνει σε αντίθεση με τον κόσμο ο οποίος το πίστεψε, το ψήφισε, το στήριξε και περιμένει ακόμα να έχει απαιτήσεις. Θέλω να σας πω και κλείνω για να συνεχίσουμε, να μη μονολογώ, πως οι πολίτες μπορεί να ψήφισαν το κόμμα των Κυνηγών ή το κόμμα των Οικολόγων, μπορεί να ψήφισαν τη ΔΗΜΑΡ ή το ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί κάποιοι να ψήφισαν δεξιά, όμως από την παράταξη, από την ιδεολογία τους δε φύγαν. Ο κόσμος είναι εδώ. Η κεντροαριστερή παράταξη, οι πολίτες, οι Δημοκρατικοί πολίτες της σοσιαλδημοκρατίας, του σοσιαλισμού, δηλαδή ο κόσμος της εργασίας, οι αγρότες, οι μικρομεσαίοι, ο βιοτέχνης, ο έμπορος, ο υπάλληλος, ο επιστήμονας, ο καλλιτέχνης, ο συνταξιούχος είναι εδώ. Δε φύγαν. Ούτε ιδεολογία άλλαξαν, ούτε τρόπο για να εκφράσουν τα συμφέροντά τους άλλαξαν. Αν υπάρχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή με τον κομματικό φορέα ο οποίος εκπροσωπούσε αυτή την παράταξη είναι κάτι το οποίο πρέπει να το δούμε. Με το χθεσινό κείμενο λέω ότι το ΠΑΣΟΚ ισχυρίζεται ότι πάει σε ένα συνέδριο αλλά δεν διατυπώνει κανένα προβληματισμό για αυτό που συμβαίνει σήμερα στην ελληνική κοινωνία. Γιατί η ελληνική κοινωνία σήμερα βογκά. Ο μικρομεσαίος πολίτης, ο χώρος δηλαδή της πολιτικής αναφοράς του ΠΑΣΟΚ, αυτός ο οποίος πίστευε ότι πρέπει να τον εκπροσωπήσει το ΠΑΣΟΚ, αυτός ο οποίος πιστεύει ότι έπρεπε να τον εκφράσει το κόμμα και η δημοκρατική παράταξη της Κεντροαριστερά,αυτός αισθάνεται ότι σήμερα είναι πολιτικά ακάλυπτος. Και ότι δεν τον στηρίζει, δεν εκφράζει σήμερα κανείς τα συμφέροντά του. Γιατί όλη την κρίση την πληρώνει στην Ελλάδα αυτός ο κόσμος, ο μικρομεσαίος κόσμος. Τσακίζεται αυτή τη στιγμή η ραχοκοκαλιά της Ελλάδος τσακίζεται η μικρομεσαία επιχείρηση, τσακίζεται ο μικρομεσαίος πολίτης. Αυτό είναι το πρόβλημα της χώρας σήμερα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Το ΠΑΣΟΚ όμως λέει για Κεντροαριστερά, κυρίε Μπόλαρη. Λέει ότι εμείς θέλουμε να εκφράσουμε την Κεντροαριστερά. Θεωρητικά τουλάχιστον. ΜΠΟΛΑΡΗΣ : Ξέρετε, για να μην είναι σχιζοφρενής κανείς πρέπει αυτά που λέει κι αυτά που κάνει να έχουν ταυτότητα. Για να μην μπούμε σε παραληρηματικό λόγο. Θέλω την Κεντροαριστερά σημαίνει ότι στηρίζω και εκφράζω τον πολίτη ο οποίος βιώνει το πρόβλημα και το δράμα του σήμερα. Αν αυτό δεν το κάνει, τότε υπάρχει ζήτημα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Θα πρέπει, εκτιμάτε, ότι για να εκφραστεί ο πολίτης μέσα από αυτή τη διαδικασία, θα πρέπει να αποχωρήσει από την κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ; Να μπορέσει να εκπροσωπήσει, να στραφεί προς την Κεντροαριστερά; Υπάρχουν και τάσεις μέσα στο ΠΑΣΟΚ οι οποίοι λένε αυτό. ΜΠΟΛΑΡΗΣ : Το ζήτημα πάρα πολλοί το αντιμετωπίζουν σε μια λογική του φαίνεσθαι. Δεν είναι το φαίνεσθαι, σημασία έχει το είναι. Όταν λειτουργούμε στην ουσία της πολιτικής τότε θα βρούμε λύσεις. Εάν λοιπόν το ΠΑΣΟΚ συζητήσει σήμερα, σε όποιον κόσμο έχει, σε όποιον κόσμο του απέμεινε και βγάλει ένα προβληματισμό ουσίας πολιτικής και η ουσία της πολιτικής είναι αν αυτό το οποίο γίνεται στην Ελλάδα σήμερα μπορεί να βγει. Μπορεί να έχει αίσιο τέλος, μπορεί να έχει αίσια έκβαση. Εγώ αυτό που παρακολουθώ μέχρι σήμερα και αυτό που διαπιστώνω είναι ότι το πρόγραμμα που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα, το πρόγραμμα το οποίο λέει ότι θα απομυζήσω δημοσιονομικά όσο μπορώ περισσότερα χρήματα από τους μικρομεσαίους Έλληνες, από τους άλλους δεν μπορούν να πάρουν και να θέλουνε, αυτό το πρόγραμμα τσακίζει την παραγωγική βάση της χώρας, όποια έμεινε και οση έμεινε. Αν λοιπόν τσακίσουμε την παραγωγική βάση της χώρας και στερέψει η παραγωγική δυνατότητα της χώρας, όσα χρήματα κι αν βγάλουνε για να ανταποκριθούμε στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2013, τα επόμενα τρίμηνα δεν θα έχουνε, διότι όταν γονατίζει η πραγματική οικονομία τότε αδυνατεί και η πραγματική φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Ναι αλλά εφαρμόζονται σήμερα μέτρα τα οποία έρχονται και από το πρώτο μνημόνιο. Δεν άλλαξαν πολύ τα πράγματα από το πρώτο με το δεύτερο και το τρίτο μνημόνιο. Απλώς η εφαρμογή είναι πλέον. ΜΠΌΛΑΡΗΣ : Δεκαπλασιάστηκε η ένταση κύριε Κασάπη. Από το πρώτο μνημόνιο μέχρι το τρίτο έχει δεκαπλασιαστεί η ένταση. Ο ομιλών λοιπόν, όταν αρχές Μαΐου του 2010 κληθήκαμε για να πάρουμε μέρος σε υπουργικό Συμβούλιο, ήμουνα ο μόνος ο οποίος είπα στον πρωθυπουργό ότι πρέπει, έπρεπε εκείνη την ημέρα να προκηρύξει εκλογές. Γιατί πίστευα πως και για το πρώτο μνημόνιο δεν είχαμε πολιτική νομιμοποίηση από τους Έλληνες πολίτες στις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009. Η απάντηση τότε ήταν πως δεν έχουμε περιθώρια και η χώρα θα κηρυχθεί σε πτώχευση. Έπρεπε να πληρώσουμε στις 21 Μαΐου 17.000.000.000 ευρώ και δεν υπήρχε τίποτα στα δημόσια ταμεία. Η απάντηση λοιπόν ήταν πως αν δεν πληρωθούν στις 21 Μαΐου, του Αγίου Κωνσταντίνου, γι’αυτό θυμάμαι και τη μέρα, τα 17 δις, στις 22 άντε στις 31 Μαΐου θα κηρυσσόμασταν σε πτώχευση. Θέλω λοιπόν να σας πω, πως ζήτημα υπήρχε πολιτικό και ουσιαστικό από το Μάιο του 2010. Και η δική μου η πρόταση ήταν πως έπρεπε τότε, η κυβέρνηση να βγει και να πει, ποια είναι η κατάσταση στους πολίτες, να πει ότι δεν ήταν τεσσεράμισι όπως έλεγε ο κύριος Παπαθανασίου και ο κύριος Αλογοσκούφης ή το διπλάσιο που είπε ο κύριος Προβόπουλος, ο οποίος εν γνώσει του και επιγνώσει του έλεγε ψέματα, αλλά ότι ήταν 15 ή όσο ήταν. Και να γίνουν εκλογές όπου ο καθένας θα έπρεπε να πάρει τις ευθύνες του. Αλλά αυτό έγινε. Κάτω από την πίεση ότι θα πτωχεύσει η χώρα. Από τότε που είπατε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν δύο φορές εκλογές και σε αυτές τις εκλογές που πήγαμε και το Μάιο και τον Ιούνιο οι Έλληνες κατά πλειοψηφία επέλεξαν τη Νέα Δημοκρατία του κυρίου Σαμαρά, στήριξαν το ΠΑΣΟΚ με το 13% με τον Βαγγέλη τον Βενιζέλο και τον Φώτη τον Κουβέλη. Τα μνημονεύω αυτά τα ονόματα και τα κόμματα, γιατί θέλω να πω πως βγήκαν στις εκλογές και οι τρεις και είπαν πως θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση του χρέους, επαναδιαπραγμάτευση των μέτρων, επαναδιαπραγμάτευση της επιβάρυνσης, την οποία έχουν υποστεί οι Έλληνες, και αντ’ αυτού η επιβάρυνση το Νοέμβριο δεκαπλασιάστηκε, σε σχέση με το αρχικό, διπλασιάστηκε σε σχέση με το δεύτερο. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό; Δεν έδωσε ο Έλληνας την ψήφο του στον κύριο Σαμαρά, ο οποίος έλεγε ότι εγώ κύριε έχω Ζάππειο 1, Ζάππειο 2, Ζάππειο 3 και ότι έχω ισοδύναμα μέτρα; Δεν έλεγε ότι έχω εξασφαλίσει δέκα οκτώμισι δισεκατομμύρια ευρώ και επομένως τα μέτρα τα οποία ακούτε για τον Ιουνίο δεν θα χρειασθεί να ληφθούν γιατί εγώ τα έχω βρει αυτά τα λεφτά από τη λαμογιά μέσα στο Δημόσιο; Είναι δικές μου κουβέντες αυτές ; Δεν τις έχουν ακούσει όλοι οι Έλληνες; Λέω κάτι το οποίο δεν το ξέρουν οι Έλληνες; Δεν είπε ο κύριος Σαμαράς ότι 50 μέρες μετά τις εκλογές θα ξεκινήσει το τρένο της ανάπτυξης; Δικιά μου κουβέντα είναι αυτή; Δε βγήκε ο Βαγγέλης ο Βενιζέλος και ζήτησε συγγνώμη από τους Έλληνες; Του το είπα στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ. Λέω, κύριε πρόεδρε εσείς γιατί ζητήσατε συγγνώμη από τους Έλληνες; Δεν ζητήσατε δέκα φορές συγγνώμη ; Γιατί είπατε συγγνώμη στους Έλληνες; Δεν τους είπατε συγγνώμη γιατί θεωρήσατε ότι υπάρχουν μέτρα τα οποία είναι άδικα σε βάρος τους; Δεν είπατε ότι θα κάνουμε επαναδιαπραγμάτευση; Είναι δυνατόν να πηγαίνουμε και να λέμε στους Έλληνες ότι σας είπαμε μια συγγνώμη, σας είπαμε ότι έχουμε ισοδύναμα μέτρα, σας είπαμε ότι έχουμε σχέδιο με το Ζάππειο 3, σας είπαμε ότι θα ξεκινήσει η ανάπτυξη και τώρα τα εννιάμισι δισεκατομμύρια τα οποία έπρεπε να παρθούν με βάση τη συμφωνία του Φεβρουαρίου πριν από ένα χρόνο, τα κάνουμε δεκαεννιάμισι το Νοέμβριο και τώρα μας λένε ότι χρειάζεται να πάρουμε και άλλα πεντέμισι; Πώς στέκονται αυτά; Ξέρετε πώς στέκονται; Στέκονται αποκλειστικά και μόνο στον γερμανικό νεοφιλελεύθερο συντηρητικό υφεσιακό προγραμματισμό που έχει η κυρία Μέρκελ και ο κύριος Σόϊμπλε για όλη την Ευρώπη. Για όλη την Ευρώπη και ιδιαίτερα για το Νότο της Ευρώπης. Γιατί εδώ επιτρέψτε μου να πω το εξής. Έχουμε λάθος διάγνωση, γι’αυτό δίνουμε λάθος συνταγή και αυτή τη λάθος διάγνωση την έχουν αποδεχθεί όλα τα κόμματα. Δηλαδή κοροϊδεύουμε τους Έλληνες και τους λέμε ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα δημιουργήθηκε από το μνημόνιο. Αυτό έχει γίνει ιδεολογία. Μνημόνιο και αντιμνημόνιο. Μνημονιακά κόμματα και αντιμνημονιακά κόμματα. Μνημονιακές πολιτικές, αντιμνημονιακές πολιτικές. Εγώ κυρία Γιαννακίδου θέλω για να απαντήσω σε αυτόν τον ανόητο ισχυρισμό μισό λεπτό. Και ερωτώ. Η Ιταλία η οποία είναι στους G8, δηλαδή είναι μία από τις 8 πλουσιότερες χώρες του κόσμου, η οποία δεν έχει μνημόνιο, δεν έχει προβλήματα δημοσιονομικά; Δεν έχει προβλήματα ανεργίας; Δεν έχει προβλήματα με την πτώχευση ολόκληρων περιφερειών της χώρας; Γιατί έχει ταυτότητα προβλημάτων η Ιταλία, η μία από τις 8 πλουσιότερες χώρες του κόσμου, με την Ελλάδα; Γιατί σπαράσσεται η Ισπανία; Η Ισπανία έχει μνημόνιο με την έννοια που συζητούμε εμείς εδώ στη χώρα; Όχι. Δεν είναι η Ισπανία η τέταρτη πλουσιότερη χώρα της Ευρώπης; Δεν είναι βιομηχανική οικονομία η Ισπανία; Δεν έχει τεράστιο ρεύμα τουριστικό η Ισπανία; Γιατί έχει ταυτότητα προβλημάτων με την Ελλάδα; Το ίδιο και η Πορτογαλία. Η Πορτογαλία έχει το μνημόνιο. Όμως δείτε ότι όλος ο ευρωπαϊκός Νότος έχει ταυτότητα προβλημάτων και οι μικροί, στους οποίους επιβλήθηκε με το έτσι θέλω, κουνώντας το δάχτυλο η κυρία Μέρκελ, έχουν και τα μνημόνια. Αν δε λύσουμε αυτό και αν εξακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε ταυτότητα στους ισχυρισμούς του με τον κύριο Σαμαρά και ταυτότητα ο κύριος Σαμαράς με τη Χρυσή Αυγή στη λογική του δείχνουμε πως για όλα φταίει το μνημόνιο και δε λέμε ότι αυτό είναι πρόβλημα το οποίο δημιουργήθηκε στο Νότο της Ευρώπης από την έλλειψη θεσμικής προστασίας του κοινού νομίσματος, του ευρώ, αν αυτό το πράγμα δεν το ξεκαθαρίσουμε, εάν δεν υπάρξει συντονισμός πολιτικός για να κινηθούνε οι λαοί του Νότου και να απαντήσουν στους Γερμανούς, οι οποίοι πούλησαν φθηνό χρήμα στις ελληνικές, στις ιταλικές, στις ισπανικές τράπεζες και φώναζαν τον κόσμο και του έλεγαν, ελάτε να πάρετε εορτοδάνειο, ελάτε να πάρετε διακοποδάνειο, ελάτε να πάρετε δάνειο για δεύτερο αυτοκίνητο, για μεγαλύτερο σπίτι και τα λοιπά, εάν αυτό δεν απαντηθεί και μείνουμε στη λογική ότι μας φταίει το μνημόνιο, τότε οι πολιτικές τις οποίες θα βγάζουμε θα είναι λάθος. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Πρακτικά πώς μπορεί να γίνει αυτό; Βλέπετε να γίνεται; Πρακτικά. Υπάρχει κάποιος ηγέτης σήμερα στην Ελλάδα, κάποιο κόμμα, κάτι που να λέει ότι ξέρετε είναι έτσι τα πράγματα, βαδίζουμε σε ένα διαφορετικό δρόμο; ΜΠΌΛΑΡΗΣ : Θα σας απαντήσω αμέσως. Και από εκεί ξεκινάμε. Έγραψα ένα κείμενο το οποίο αφορά τον προσυνεδριακό δήθεν διάλογο στο ΠΑΣΟΚ, γιατί τα κείμενα τα οποία βγήκαν είναι κείμενα τα οποία συντάσσουν οι πρόσκοποι όταν θέλουν να πάνε πρωινή εκδρομή, κυριακάτικη εκδρομή. Σε απόλυτη αναντιστοιχία με τις ανάγκες που έχει η κοινωνία σήμερα. Το ζήτημα λοιπόν είναι ένα άνοιγμα ουσιαστικής πολιτικής ατζέντας. Χωρίς ιδεολογήματα τα οποία κοροϊδεύουν και εμπαίζουν τον κόσμο. Εμπαίζουν τους πολίτες. Διότι εάν η διάγνωση που κάνουμε είναι λάθος και δίνουμε λάθος φάρμακα τότε ο ασθενής κινδυνεύει να πεθάνει και από την πραγματική αρρώστια και από την υπερδοσολογία. Και εδώ από την υπερδοσολογία των συμβάσεων κινδυνεύει αυτή τη στιγμή, είναι στα όριά της όλη η μικρομεσαία τάξη στη χώρα, η μικρομεσαία επιχείρηση, η μικρομεσαία παραγωγική βάση της χώρας. Επειδή ασκούμε λάθος πολιτική. Εάν λοιπόν αυτό το πράγμα δεν το ανοίξουμε σήμερα και μπαίνουμε στις λογικές ότι επειδή υπογράφτηκε η σύμβαση του Νοεμβρίου και επειδή όπως μας είπε ο κύριος Στουρνάρας χωρίς αιδώ, στην τηλεόραση, του έδωσε ο κύριος Σόιμπλε ένα χαρτάκι για να το εκτελέσει, δεν τα λέω εγώ, το λέει ο κύριος Στουρνάρας στη συνέντευξη με τον κύριο Παπαχελά, στην τηλεόραση του Σκάι. Μου έδωσε λέει ο κύριος Σόιμπλε ένα χαρτί και ήρθα εγώ και εκτέλεσα όλα όσα μου είπε κι όταν ξαναπήγα το Νοέμβριο μου είπε, μπράβο Γιάννη, τα έκανες. Αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Αυτό σημαίνει λειτουργία Βαυαροκρατίας. Γι’αυτό στο κείμενο το οποίο έγραψα είπα πως πριν από 200 περίπου χρόνια όταν δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας από τους κοτζαμπάσηδες της Πελοποννήσου ήρθε ο Όθωνας με τους Βαυαρούς Αντιβασιλείς και επιχείρησαν να εκπολιτίσουν την Ελλάδα και τσάκισαν θεσμούς που λειτουργούσαν σε αυτό τον τόπο για 500 χρόνια και οι οποίοι θεσμοί διατήρησαν τον Ελληνισμό και τον έβγαλαν μέσα από την Τουρκοκρατία. Γιατί αν δεν υπήρχαν αυτοί οι θεσμοί θα είχαμε διαλυθεί, θα είχαμε συγχωνευθεί, θα είχαμε εξαφανισθεί. Σήμερα λοιπόν μετά από 200 χρόνια η ιστορία της Βαυαροκρατίας επαναλαμβάνεται. Είδα προχθές ότι πήγε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών και έδωσε υπόμνημα στον κύριο Ράιχενμπαχ. Αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Κατάλυση της ανεξαρτησίας της χώρας. Αντί να απευθυνθούμε στους Έλληνες υπουργούς, στους Έλληνες Γενικούς Γραμματείς, στην ελληνική κυβέρνηση, πηγαίνουμε και τα δίνουμε σε αυτούς οι οποίοι διευθύνουν ουσιαστικά τα πράγματα στην Ελλάδα. Καταλαβαίνετε για τι κατάντημα μιλάμε; Αυτό και αν έχει σχέση με το εάν είναι υπερήφανος και ανεξάρτητος ο ελληνικός λαός. Αυτά είναι τα προβλήματα. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής. Θα τα συζητήσουμε αυτά τα ζητήματα της πολιτικής; Η ουσία της πολιτικής για’μένα που θέλω να λέω ότι εκπροσωπώ τον μικρομεσαίο Έλληνα, εγώ με αυτούς τους ανθρώπους μεγάλωσα, από αυτούς τους ανθρώπους πήρα ψήφο, αυτοί οι άνθρωποι μου δώσαν εντολή να τους εκπροσωπώ στη Βουλή, υπέρ αυτών είμαι υποχρεωμένος να κάνω τοποθέτηση. Σήμερα που ξέρω ότι δεν μπορεί κανείς να μου κουνήσει το δάχτυλο και να μου πει εξαιτίας σου η χώρα θα πτωχεύσει. Σήμερα μπορώ έχοντας εικόνα πλήρη για το τι συμβαίνει στη χώρα, το πλήρη πάλι με τη σχετικότητα που πρέπει να υπάρχει πάντα στα ανθρώπινα, είμαι υποχρεωμένος να αναφερθώ στον κομματικό φορέα, στο ΠΑΣΟΚ και να τους πω ότι, όχι κύριε αυτό δεν είναι πολιτική. Αυτό είναι κεντροδεξιά αναιμία. Ακούστε τι λέει ο κόσμος, εάν θέλετε να τον εκφράσετε, εάν δεν θέλετε να τον εκφράσετε, εάν θέλετε να γίνετε συνιστώσα της νέας Δημοκρατίας, οκέι, ακολουθήστε το δρόμο σας. Υπάρχει όμως ένα τεράστιο ζήτημα διότι ο πολιτικός χώρος, η πολιτική παράταξη, οι πολίτες υπάρχουν, είναι εδώ. Οι μικρομεσαίοι Έλληνες, οι αγρότες, οι υπάλληλοι, οι καταστηματάρχες στα Σέρρας, στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα υπάρχουν. Και έχουν τα δικά τους νόμιμα και δίκαια συμφέροντα. Κι αυτά τα νόμιμα και δίκαια συμφέροντα αναζητούν έκφραση, κομματική έκφραση, αυτό είναι το ζήτημα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Γιαννακίδου) : Κατά τη γνώμη σας τι πρέπει να γίνει στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Είστε μέλος του κόμματος ; ΜΠΌΛΑΡΗΣ : Κατ’αρχάς βλέπετε ότι βγάζω την αγωνία με ένα κείμενο. Είμαι μέλος της πολιτικής παράταξης. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Θα συμμετέχετε στο συνέδριο ή στις διαδικασίες τις συλλογικές ως μέλος ; ΜΠΌΛΑΡΗΣ : Δεν εξαρτάται από μένα αυτό. Ο Βαγγέλης Βενιζέλος έκανε μία διαγραφή από την κοινοβουλευτική ομάδα. Δεν μπορεί να διαγράψει από το κόμμα αν δεν τηρήσει νόμιμες καταστατικές διαδικασίες. Και οι καταστατικές διαδικασίες λένε ότι πρέπει να πας στην Επιτροπή, υπάρχει η Επιτροπή δεοντολογίας. Υπάρχει η Επιτροπή καταστατικού και δεοντολογίας, άρα πρέπει να κάνεις αίτημα και να πας εσύ και να πεις ότι ο τάδε βουλευτής ή το τάδε μέλος δεν εφαρμόζει το καταστατικό. Θα χαιρόμουν πάρα πολύ εάν υπήρχε τέτοιο αίτημα. Για να δούμε ποιος εφαρμόζει ή όχι το καταστατικό. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Το ρωτάω γιατί ο κύριος Σκανδαλίδης ξαναπήγε στην κομματική του οργάνωση, επαναγράφτηκε, δεν ξέρω αν ήταν με αυτή τη διαδικασία. Μπήκατε σε αυτή τη διαδικασία ; ΜΠΌΛΑΡΗΣ : Όχι. Ούτε πρόκειται να μπω. Διότι ο κύριος Σκανδαλίδης αυτό που έκανε ήταν σκανδαλώδες, σε σχέση με τη λειτουργία του καταστατικού. Και ένας πρώην γραμματέας πρέπει να ξέρει πώς λειτουργεί το καταστατικό. Και εάν το ΠΑΣΟΚ είναι δημοκρατικό κόμμα και εάν το ΠΑΣΟΚ ξέρει το καταστατικό της δημοκρατικής του διαδικασίας. Εάν δεν τη σέβεται να το ξανακουβεντιάσουμε. Αλλά πρέπει να μας το πουν. Από το ΠΑΣΟΚ δεν έχω διαγραφεί με την απόφαση του Βαγγέλη Βενιζέλου γιατί δεν έχει δικαίωμα να το κάνει καταστατικά. Εάν θέλει να πει ότι το κάνει ο ίδιος υπερβαίνοντας τις διατάξεις του καταστατικού, να το πει. Δεν το είπε. Το πρόβλημα δεν είναι εάν είμαι εγώ στο ΠΑΣΟΚ, το πρόβλημα είναι εάν το ΠΑΣΟΚ είναι ΠΑΣΟΚ. Το πρόβλημα είναι εάν το ΠΑΣΟΚ σήμερα με αυτά τα οποία κάνει καθημερινά στην πολιτική του παρέμβαση στα πράγματα της χώρας, εάν με αυτά που λέει και αν με αυτά τα οποία βγάζει και προσυνεδριακά σαν προβληματισμό, ανταποκρίνεται στην αιματηρή κατάσταση που υπάρχει σήμερα μέσα στην ελληνική κοινωνία. Εάν συμμετέχει καθόλου στην αγωνία που υπάρχει στο χώρο της πολιτικής του αναφοράς, στους πολίτες, στους μικρομεσαίους. Εάν μπορεί στοιχειωδώς να τους εκπροσωπήσει. Γιατί εδώ ματώνει ο κόσμος. Και είναι σε αδιέξοδο ο κόσμος. Εάν λοιπόν ο πολιτικός φορέας που έλεγε ότι εκφράζει το πιο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, τον καλλιτέχνη και τον επιστήμονα, τον νεολαίο και το φοιτητή, τον μικρομεσαίο επιχειρηματία, αυτόν που καινοτομεί, τον αγρότη που έχει το ζόρι του σήμερα, εάν αυτό το κομμάτι δεν εκφράζει το ΠΑΣΟΚ, εγώ αναρωτιέμαι, δεν υπάρχει κρίση αυτογνωσίας; Και αυτοσυνείδησης; Είμαι ΠΑΣΟΚ; Αυτό είναι το ζόρι. Αυτός είναι ο προβληματισμός μου. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Βλέπετε να αλλάζει κάτι ; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Γιαννακίδου) : Το συνέδριο μπορεί να αποτελέσει μια αφορμή για ανασύνταξη όπως λέτε; ΜΠΟΛΑΡΗΣ : Το συνέδριο μπορεί να αποτελέσει αφορμή εάν υπάρξει ο αντίστοιχος πολιτικός προβληματισμός, εάν εκφραστεί αυτή η αγωνία, η ένταση αγωνίας, αιματηρή αγωνία γι’αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην κοινωνία. Εάν λοιπόν αυτό μπορεί να εκφραστεί τότε υπάρχει νόημα, υπάρχει λόγος. Εάν το συνέδριο είναι μια λογική ρωμαϊκού θριάμβου, να επευφημήσουμε τον αυτοκράτορα και μάλιστα όχι τον αυτοκράτορα ο οποίος θριαμβεύει αλλά αυτόν ο οποίος έχει ηττηθεί και ηττάται, τότε δεν έχει νόημα. Εάν δηλαδή όλο το ζήτημά μας και όλο το πρόβλημά μας είναι να μαζευτούν δύο – τρεις χιλιάδες άνθρωποι για να επευφημήσουν έναν ανούσιο κεντροδεξιό πολιτικό λόγο ο οποίος είναι σε απόλυτη αναντιστοιχία με αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην κοινωνία, δεν έχει νόημα. Επιτείνει τον επιθανάτιο ρόγχο. Αντί να είναι αφορμή ανάκαμψης. Γιατί πολλοί μπορεί να φθάσαν στο κρεβάτι και να αντιμετώπισαν τέτοιες αγωνίες αλλά εξαρτάται από την αγωγή, από τη βούληση, από τη θέληση, για να εκφραστούμε, για να ζήσουμε. Ο πολιτικός χώρος αναφοράς, οι άνθρωποι, οι πολίτες, το 40, 45, 50% των Ελλήνων που είναι εν δυνάμει η δημοκρατική παράταξη της χώρας, είναι εδώ, δε θα πεθάνουν, δεν πεθαίνουμε. Το ζήτημα είναι αν αυτή η μεγάλη κομματική ομπρέλα που έκανε ο Ανδρέας Παπανδρέου και στέγασε την Κεντροαριστερά μπορεί να λειτουργήσει ή να γίνει ένα ομπρελίνο για προσωπική χρήση. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Κασάπης) : Είπατε για αυτοκράτορα που ηττάται σήμερα, ότι πρέπει να γίνουν και αλλαγές σε πρόσωπα; Αλλαγή ηγεσίας; Μπαίνει τέτοιο ζήτημα; ΜΠΟΛΑΡΗΣ :: Εγώ δεν έχω πρόβλημα προσώπων. Το πρόβλημα είναι πρόβλημα πολιτικής. Εάν αυτός ο οποίος εφαρμόζει την πολιτική διαπιστώνει ότι η πολιτική που εφαρμόζει είναι σε αναντιστοιχία με το χώρο της πολιτικής νομιμοποίησης, το χώρο δηλαδή του ΠΑΣΟΚ, τότε πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. http://www.bolaris.gr/index.php?page=description&article_id=6392

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου